Pagina's

zondag, oktober 22, 2006

Vrije School Nostalgie

Zaterdag de 14e hadden we reünie van mijn lagere school: Vrije School Mareland. De laatste jaren had ik een aantal mensen wel weer teruggevonden via hyves, of je komt iemand zomaar tegen bij de supermarkt, maar om de mensen weer bij elkaar te zien, in je ouwe school, met je ouwe leraren erbij.... Echt zoooo leuk!
Heb veel goede herinneringen aan die school en de mensen. We waren zo leuk met elkaar allemaal... en het leuke is: na 15 jaar klikte het meteen weer. 'Meester Donald' was nog steeds 'Meester Donald' en we haalden herinneringen op over het huttenbouwen en de verhalen over zijn oom waarmee hij toen altijd alles verduidelijkte. Meester Diepstraten wist alle namen nog uit zijn hoofd en was nog altijd even vol humor. Zelfs onze kleuterjuf 'Juffie Marrie' stond ineens naast ons toen we haar probeerden te zoeken op de opgehangen foto's.
Aalsof we elkaar niet al meer dan 20 jaar niet hadden gezien, besloten we gezamenlijk uit eten te gaan terwijl onze in de haast nog opgebelde ouders elkaar troffen in de school, omdat die ook eigenlijk wel toe waren aan een reunie, met alles wat ze in die tijd voor de school hebben gedaan. We hadden de grootste lol en hebben plannen gemaakt voor een nieuwe reunie, maar nu met écht iedereen.
De klasgenootjes van toen hebben nu kinderen, zijn verhuisd of hebben een serieuze baan, maar toch is Esther nog helemaal Esther, Laura nog helemaal Laura, en Tjarco nog helemaal Tjarco. Met Tjarco had ik in die tijd verkering. Dat hield in dat we tekeningen voor elkaar maakten, en briefjes door de klas naar elkaar stuurden met hartjes erop. En ik had een kettinkje met mijn lievelingsdier eraan van hem gekregen. Dat kettinkje heb ik nog steeds bewaard. Ik vertelde hem dat, waarop ik de volgende dag scans van onze tekeningen met hartjes uit die tijd toegestuurd kreeg. Hij had ze bewaard!
Kortom: een warm weerzien en fijn te merken dat het ook voor de andere klasgenoten goede herinneringen zijn, en dat we nog steeds met elkaar kunnen opschieten!

Geen opmerkingen: