Pagina's

woensdag, augustus 30, 2006

Lijn?

Altijd heb ik vol overgave kunnen zeggen: ik doe nooit aan de lijn. Ik had dan ook het geluk dat ik ondanks wat ik allemaal naar binnen propte, niet echt dikker werd. Helaas bekruipt mij de laatste maand het nogal letterlijk beklemmende gevoel van te kleine broeken... Broeken die me altijd precies pasten zitten nu toch echt wel een beetje strak. En een blubberend buikje over de broekrand is nieuw voor mij... Ik ben niet dik, nee, ik mag eigenlijk nog steeds niet klagen. Maar onpraktisch is het wel, als je alleen je wijde of rekbare broeken heel ontspannen kan dragen...
Dus sinds deze week doe ik aan de lijn. Of beter gezegd: doe ik nog steeds niet aan de lijn. Heb mezelf verteld dat ik niet meer zoveel mag snoepen en snacken... Heb het mezelf wel moeilijk gemaakt met zo'n voornemen terwijl de kast nog vol ligt met fudge, chocola, chips en koekjes. Dus wat doe ik: snoepen en snacken. Ik troost mezelf met de gedachte dat als dat allemaal op is, ik geen nieuwe snoeperigheden meer koop, en dán ECHT niet meer ga snoepen. As if...

Laten we het er maar op houden dat ik me geestelijk aan het voorbereiden ben om misschien volgende week een beetje op mijn gewicht te gaan letten.

Geen opmerkingen: