Pagina's

maandag, augustus 21, 2006

Migraine


Migraine is zo'n rotziekte weet je... Je weet nooit wanneer je 't krijgt... Denk je de oorzaak te hebben gevonden, bijvoorbeeld in chocola eten en wijn drinken... de volgende keer heb je nergens last van als je een hele reep op hebt of 3 glazen wijn... Stress, gaatje in je hart, suikerspiegel, vitaminegebrek, allergie, scheve botten, aanstelleritis, hoge bloeddruk, hormonen... alles wat je je ook maar kunt bedenken is weleens als oorzaak van migraine bedacht, en door anderen weer verworpen. Da's best lastig als je eraan lijdt. Het blijft voor jezelf en voor de wetenschap een gezoek naar wat er in godsnaam helpt. En wat bij de een helpt, heeft bij de ander geen effect. Gek om te merken hoe je toch altijd maar met dat gedoe bezig bent. Altijd pillen met je mee sjouwen voor ALS, geen zin in lange dagjes uit vanwege het altijd aan het eind van de dag opkomende monster, nooit zonder bijgedachten eens ongegeneerd een doos bonbons leegvreten... en dan heb ik het dus niet over de lijn... altijd maar denken voordat je iets doet... bah. Sinds een tijdje slik ik nu preventief betablokkers. En het helpt! Veeeel minder vaak aanvallen. Het nadeel is wel dat je er erg duf van wordt. En moe. Alsof ik ineens een vrouw van 80 ben, maar ja, wel een die niet aan migraine 'LIJDT'. En nu vergeet ik soms gewoon m'n pillen mee te nemen, of merk ik na een drukke dag en een avond met wijn dat ik gewoon nergens last van heb! Wonderbaarlijk.

Geen opmerkingen: