Pagina's

donderdag, augustus 17, 2006

Makro Mayhem

Gisteren heb ik voor het eerst DE MAKRO ervaren. Samen met mijn moeder schaarden wij ons tussen alle andere vrouwen-van-ondernemers en hun dochters om eens lekker wat inkopen te gaan doen. We begonnen ons al rijk te rekenen met '10 pakken 2,50' tot we de kleine lettertjes lazen: 10 pakken à 2,50 PER STUK. Meteen ons multipak wc rollen weer terug in het rek gedeponeerd. Ervaren koopjes-shoppers als we zijn konden wij de meeste spullen veel goedkoper herinneren bij onze supermarkt om de hoek. Bovendien is een tray van 20 blikjes kattenvoer heel handig, maar dan moeten die arme katten 3 maanden hetzelfde smaakje eten. En mijn katten kennende... Tenzij je natuurlijk van elke smaak een tray koopt, maar dan heb je weer een enorm huis nodig met een opslagkelder of provisiekast. Bovendien waren er in de rekken vooral de A-merken te vinden... dus Pickwick thee en Cote d'Or chocolade, natuurlijk voor een aanzienlijk bedrag per stuk, en dat dan weer keer 10 of 20... Gelukkig hadden ze af en toe ook een hoekje met biologische spullen, die in de gewone winkel ook duur zijn, en het huismerk Aro, dat wel goedkoop was. Dus ongemerkt zat ons karretje toch snel vol met allerhande artikelen, van spijkerbroek en thermoskan tot tray kauwgom en megapakken waspoeder. Daarbij veel leuke kado-ideeën opgedaan. Wie maak je niet blij met 2 kilo celebrations of 24 pakken smaakjes-thee... best geinig, en nog origineel ook vergeleken met de dan-maar-weer-even-naar-de-Xenos-kadootjes. Ooit wel weer voor herhaling vatbaar, die Makro, maar voorlopig hou ik het gewoon bij mijn goedkope supermarkt.

Geen opmerkingen: